pondělí 21. července 2014

Jogurtový koláč s jablky a skořicovo-medovou posypkou z ovesných vloček

Krásné pondělí :)

Tak co, už k vám přišli bouřky a pročistil se vzduch, nebo je u vás taky pořád takové šílené horko a dusno? :/ Já z toho úplně šílím, protože se mi v noci hrozně špatně spalo a už od rána mám migrénu :/
Naštěstí mi náladu alespoň trochu spravila skvělá snídaně (nojo, zase moje keto lívanečky :D... já se jich snad nikdy nepřejím, a to je snídám každý den :D)

Jak už jsem někdy dříve psala, miluju pečení a vaření!
Nejradši ale vařím a peču pro ostatní, takové ty klasické poctivé buchty, koláče a jiné dobrůtky plné bílé mouky, cukru a másla! :D Občas to ale alespoň trochu ozdravím a upeču třeba nějaký koláč z jogurtového těsta, kde je méně tuku :)
I když je sezóna rybízu, meruněk, třešní atd., já jsem sáhla po jablíčkách, kterých doma máme požehnaně a potřebují rychle spotřebovat. No a protože k jablkům skvěle sedí med a skořice, rozhodla jsem se místo klasické drobenky udělat takovou skořicovou vločkovou posypku slazenou medem :)


Těsto:

- 1 kelímek velkého bílého jogurtu - většinou mají 400g, ale já použila 500g 3% z Lidlu
- 1/2 kelímku cukru + 1/2 vanilkového cukru (ale nemusí být, já ho použila spíš jen na ovonění)
- 1 kelímek polohrubé mouky
- 2 vejce
- 40 g rozpuštěného másla/hery/oleje
- 1 kypřící prášek

Posypka:

Dělala jsem od oka, takže nevím přesnou gramáž, ale použila jsem cca
- 100 g ovesných vloček (klasických, ne drcených ani jemných)
- 1 lžíce másla
- 1 lžíce medu
- skořice

+ 2 větší jablka
Nejdřív jsem si na pánvi trošku opražila vločky se skořicí, přidala jsem máslo a chvilku míchala, pak jsem přidala med a nechala ještě chvilku prohřát. Vznikli mi takové malé cucky, něco jako zapékané musli.

Všechny ingredience na těsto prostě smícháme, aby nám vzniklo hladké hustší těsto, které nalijeme do vymazaného pekáčku, povrch poklademe nakrájenýma jablíčkama a posypeme vločkovou posypkou.
Koláč jsem pekla při 180 °C asi 35 minut, dokud neměla zlatavou barvu. :)


V nejbližších dnech čekejte záplavu receptů toho, co jsem v poslední době vytvořila v kuchyni :)
Jediné, co asi moc nečekejte jsou zdravé recepty, protože pro sebe dělám stále to samé, všechny možné druhy masa na různé způsoby a k tomu většinou salát atd. :D.
Tak snad vás tím neotrávím, ale někoho potěším :)

5 komentářů:

  1. Ahoj, všimla som si na IG že máš legíny z Lidlu, chcela by som sa opýtať, že ak si v nich už cvičila/behala, či neukazujú pot, dúfam, že vieš ako to myslím :-) V týchto horúčavách sa pri cvičení strašne potím a to najviac na zadku a v rozkroku, tak či to vsajú alebo to bude ako na väčšine šedých vidno. Vďaka za odpoveď :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) no jelikož jsem mimo posilování i jela na rotopedu a při tom jsem vždycky šíleně zpocená pod zadkem, tak to hned po doježdění bylo trošku vidět :D ale ne nijak moc a hlavně rychle schnou :) ono podle mě když by v nich člověk třeba šel běhat, tak jak se zpotí celkově, tak to nebude poznat :D
      Kdyžtak mají i v černé variantě, která teda vypadá jinak, ale je taky celkem pěkná :)

      Vymazat
    2. Ďakujem za odpoveď. Asi ich ale nechám tam, pretože chodím cvičiť do posilky kde chodí 90% chlapov a necítila by som sa dobre ak by som vedela že to vidno. prajem pekný deň :-)

      Vymazat

Děkuju za každý milý komentář :)