středa 23. července 2014

Kynutý pletenec s tvarohovo-pudinkovou náplní a kynutý kakaovo-tvarohový závin s hořkou čokoládou

Krásné středeční poledne! :)

Tak jak jsem slíbila, mám pro vás další recept, kterým ale rozhodně nekončím :D :) 
Tentokrát je to recept na pletenec a závin z kynutého těsta, které dělám asi nejradši, jak na slano, tak na sladko! :) Nevím proč, ale hrozně mě baví dělat kvásek, hnětat těsto a pak sledovat, jak hezky vyběhlo :) 

Na náplně jsem smíchala co mě napadlo a kupodivu se povedly :) 





Těsto:

- 500 g hladké mouky
- 220 ml vlažného mléka
- 20 g čerstvého droždí při pokojové teplotě + 1 lžička cukru
-  80 g cukru
- 1 velké vejce
- 70 g zchladlé rozpuštěné hery

Tvarohovo-pudinková náplň s rozinkama:

- 250 g tvaroh ve vaničce
- 250 ml mléka + 1 vanilkový pudink
- 1 lžíce rumu
- 20 g moučkového cukru + 1 vanilkový cukr
- rozinky

Kakaovo-tvarohová náplň s hořkou čokoládou:

- 1 vanička tvarohu
- 20 g krupičky
- 20 g moučkového cukru + 1 vanilkový
- 15 g holandského kakaa
+ hořká čokoláda - dala jsem asi 40 g

Droždí jsem utřela s cukrem, zalila cca 50 ml mléka, zasypala lžící mouky a na teplém místě nechala vzejít kvásek.
V míse jsem smíchala všechny ingredience, přidala vzešlý kvásek a vypracovala vláčné nelepivé těsto, které jsem přikryla utěrkou a nechala kynout, dokud těsto nezdvojnásobilo svůj objem.

Mezi tím jsem si připravila náplně.
Uvařila jsem si hustý pudink, který jsem nechala vychladnout a pak jsem do něj zašlehala zbytek ingrediencí.

Na druhou náplň jsem si vyšlehala tvaroh s cukrem, kakaem a krupičkou.

Když bylo těsto vykynuté, rozdělila jsem ho na 2 části.
Každou jsem rozválela na tenkou placku. Jednu jsem naplnila kakaovou náplní, pokladla kousky čokolády a zarolovala na závin.
Druhou placku jsem od krajů zhruba do 1/4 nařezala na cca 2 cm silné šikmé proužky, prostředek potřela druhou náplní a proužky přes sebe jednoduše naskládala.
Pokud chcete lesklou kůrčičku, potřete je rozšlehaným vejcem.

Pekla jsem při 190 °C cca 20 minut.


Snad jsem receptem někoho potěšila a brzy se můžete těšit na další :D :)

1 komentář:

  1. Páááni, to je dokonalost,přesně na tyhle dobroty jsem ujetá, nádhera, tohle bych snědla na posezení celé!;)

    changelucylife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý milý komentář :)