středa 9. července 2014

Narozeninový burákovo-máslový cheesecake s PB krustou z křehkého těsta a čokoládovým vírem

Krásné středeční dopoledne! :)
Tak mám i pro vás recept na můj narozeninový "cheesecake", který už jste třeba mohli vidět na instagramu a i když už jsem recept na přání psala tam, píšu ho i na blog. Tak snad tím někoho potěším :)



Já sama jsem sice dort neochutnala, ale dostala jsem na něj samou chválu a dokonce i zájem o upečení na zakázku, takže nejspíš bude vážně dobrý :D :)

Na formu o průměru 25-26 cm:

Krusta:
- 200 g hl. mouky
- 70 g vychlazeného másla nakrájeného na kostičky
- 40 g arašídového másla "smooth" - Dala jsem McEnnedy z Lidlu, které je takové lehce nasládlé. Nedoporučuju nějaké tekuté typu MyProtein atd.
- 1 vejce
- 30 g moučkového cukru

Z ingrediencí vypracujeme těsto, nemělo by lepit, které buď rozválíme na tenkou placku, ze které pomocí formy vykrojíme kruh, který dáme na dno a ze zbytku těsta pruh na boky formy, nebo ho jako já do formy vymačkejte. Dno propíchejte vidličkou.
V předehřáté troubě na 180 °C jsem ho předpékala cca 10 min.

Náplň:
- 3 1/2 vaničky tučného tvarohu
- 270 g hustého bílého jogurtu - Čím tučnější, tím lepší! Já jsem dala jen 3% Pilos
- 3 vejce
- 40 g arašídového másla - Opět jsem dala to z Lidlu
- 120 g cukru
- 15 g solamylu
- 15 g vanilkového pudinku
+ pár kostiček hořké čokolády na čokoládový vír

Troubu jsem ztlumila na 150 °C a na dno dala pekáček s vodou.
Všechno jsem vyšlehala dohromady, nalila na zchladlou předpečenou krustu, navrch nakapala rozpuštěnou čokoládu a pomocí špejle vytvořila vír. 
Dort jsem pekla cca 60-70 minut, pak jsem ho nechala úplně vychladnout na mřížce a přes noc nechala odležet v lednici. 

Snad jsem nikoho neurazila tím, že dort z tvarohu nazývám cheesecake :D :)

PS: V nejbližších dnech vás nejspíš zaplavím recepty toho, co jsem v poslední době vytvořila v kuchyni, tak snad budete rádi :) 

2 komentáře:

  1. No vypadá nádherně, stoprocentně ho zkusím!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Už od pohledu je úžasný:) hlavně to zdobení se povedlo!
    Jen nechápu, jak jsi ho mohla neochutnat, já bych zešílela:D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý milý komentář :)